lördag 1 augusti 2009

Bäbisen har blivit en gosse.







I dag var vi och lekte i en lekpark jag och Frej. Det var min tur att ta barnet bort från flyttkaos. Det är så kul nu för liten har börjat uppskatta en lekpark, dessutom har han slutat försöka äta allt han ser. Jag försöker att inte bry mig att han blir smutsig men i det avseendet är det bra att Jon är pappaledig nu under den här smutsiga perioden. Jag ville ju inte ens att han skulle krypa i sina nya regnbyxor förra veckan eftersom jag tänkte att de skulle bli repiga (jag suckar själv).

Frej tycker att det är kul att åka rutschkana (ett ord han kunde härma när jag sa det), att gräva i gruset, att plocka upp varenda sten och gärna suga på den, att gunga och greja med skruvarna och nitarna inne i gungan. Att åka "häst-gunga" är inte så kul tycker Frej. Ganska meningslöst.

7 kommentarer:

  1. Kul för dig, ja. När han går till lekparken med mig så tar det fem minuter innan han kastar en näve grus i munnen. Dessutom heter det "fjäderhäst" och inte "häst-gunga".

    SvaraRadera
  2. Sniff sniff, det luktar besserwisser av hjons inlägg! :)

    SvaraRadera
  3. Jag läser :-) . Det där är ju lätt den bästa lekparken i området! Vi stannade i Stavsjö på vägen upp idag. Där hade de en fantastisk bamselekpark.

    SvaraRadera
  4. Petter: Genom sig själv känner man (lukten av) andra.

    Jonas: Till veckan börjar vi reka Borås bestånd av leoparker.

    SvaraRadera
  5. såna hästgungor är rätt värdelösa tycke Ebba med. Ebba red på en riktig häst igår (framför mig) vilket hon tyckte var toppen!
    picasaweb.google.se/toveonils (titta under ebba 1 år)
    vi saknar er här i uppsala! nu ska vi vara hemma på halvtid jag och nisse i väntan på en dagisplats.
    kram!
    fam fall

    SvaraRadera
  6. Han är ju för söt, ser ut som en liten farbror. :) Längtar tills vi kan komma och hälsa på (med ett par plattor tyskt öl så klart)!

    SvaraRadera
  7. Tips: Billiga galonbyxor från HM som du tar på utanpå jackan. Sedan sköljer du av leran och geggamojan i duschen när ni kommer hem. Det går även att tvätta byxorna i maskin varje dag om man vill :)

    Tänker på er!

    SvaraRadera