söndag 16 augusti 2009

Födelsedag no. 1

I går hade vi födelsedagsfirande här i familjen. Liten fyllde ett år.

Lite nervös var jag kvällen innan; skulle man ha förberett sig mer? Presenterna var inte inslagna, inget roligt zoo/tivoli/museeumbesök var inplanerat. Inget kalas heller.
Sen mindes jag att Frej inte kan öppna paket och att han inte kommer minnas vare sig dagen eller paketen senare så det är inget att ha prestationsångest över. Nästa år då blir det kalas, då bor vi i Uppsala igen - peppar peppar.

Dagen började i alla fall med att liten fick sina paket som låg uppdukade på vardagsrumsgolvet.





Vi frukost, skivat äpple och gröt. Äpplet kallade han först för "gukar" (gurka) tills jag sa att det var ett äpple och då sa han "äbbe". Så begåvat!


Ikea och besök hos Lina och Oskar i Göteborg stod på dagordningen. Sent kom vi i väg och startade därför med lunch på varuhuset. Vi och hela Göteborg skulle äta där.
Sen handlade vi nästan ingenting eftersom Jon glömt plånboken hemma och jag hade lite skralt med pengar på kontot. Två handdukskrokar till badrummet fick vi tag på.


Hos Lina och Oskar fick vi fika och sen när vi stannat förlänge också middag. Frej bajsade tre gånger. Han fick leka i alla köksskåpen medan Lina övervakade och hittade även en golvlampa (glasglobsmodell från IKEa) som var jättekul.




Sen åkte vi hem och liten somnade för natten redan i bilen.

Jag fick köra till Göteborg och motorvägen och stadstrafikrn gick jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar