tisdag 18 augusti 2009

Tjugohundra frågor

Strax intill lekparken närmast vårt hus ligger en förskola. Frej tyckte att de större barnen som sprang och cyklade omkring inne på gården verkade spännande och promenerade dit. Sex stycken tjejer i åldern tre till fem år mötte oss på andra sidan stängslet och överöste oss med frågor. Jag fick bl a försöka svara på varför vår spade och kratta hade grå handtag och blå blad, varför jag inte hade jeans, varför jag hade så små händer och varför vi varit i lekparken istället för att åka och köpa kläder. Hon som ställde den sista frågan åkte och handlade kläder varje dag med sin mamma, påstod hon. I största allmänhet var det många frågor om färger på saker och kläder. Efter att samma flicka frågat vad jag hette femton gånger på raken, tackade vi för oss och gick hemåt för att äta lunch trots att de försökte befalla oss att stanna och sova över på gräset utanför staketet.


3 kommentarer:

  1. Världens finaste gosse! Med farmors byxor. Saknar er när jag sitter här på jobbet.

    SvaraRadera
  2. Kom hem istället för att läsa bloggar på arbetstid då!

    SvaraRadera
  3. Tja, där ser du....är det konstigt att man är trött i öron och huvud, när man kommer hem från jobbet???? Du slapp ändå alla vredesutbrott o.d.
    Håller med modern, han är världens finaste, oavsett byxor...och oss emellan, det händer att jag kollar in honom på jobbet också!

    SvaraRadera