fredag 12 juni 2009

Rainy day women and children no. 6-12

Idag regnar det i Borås. Strax innan halv elva köpte jag en bussbiljett per sms. Först får man ett svar där de tackar för beställningen och berättar att biljetten kommer hon en halv minut. Efter en halv minut kommer biljetten. Det skulle kunna vara så några gånger i början - typ "Välkommen till Borås, noob!" - men det känns ändå lite onödigt.

Hur som haver barnen kär, sen gick jag till bussen. Körde barnvagn med ena armen och kånkade bilbarnstolen på den andra. Väntade på buss 8. Det kom en buss 3, sen kom det en till buss 3. Tittade åter på den första och då stod det ju 8 på den! Fick ropa till chauffören, som öppnade bak igen så att jag kunde drulla på min last. Sen gick jag fram för att visa mitt sms så sa jag "Förlåt, jag tyckte det stod 3.", men hon tyckte inte alls att det var roligt utan granskade mitt sms och mig i hundra år och fnös. Man kanske inte får åka buss med barnvagn här?

Ni undrar säkert också varför jag hade bilbarnstolen med mig. Jag hoppade av bussen på resecentrum, där jag skulle hämta ut en hyrbil. Det gick fint. Skivan som jag glömde i bilen vi hyrde då vi åkte ner i måndags låg i den nya bilen. Det enda jobbiga var att den stod parkerad uppepå ett litet berg, lite mjölksyra fick jag allt. Med perfekt timing somnade sen lillgrisen i vagnen så att jag ostört kunde fixa fast bilbarnstolen. Han vaknade inte ens då jag satte fast honom i den.

Nu sitter jag i en VW Polo på parkeringen utanför vårt hus och väntar på att han ska vakna. Så här länge har han inte sovit middag på flera dagar, 90 minuter nu. Skönt att han sover bra i bilbarnstolen. Men när jag bloggat klart så bär jag in honom och lagar lite lunch. När mamma gris slutar jobba så åker vi till Småland.

Klart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar