söndag 28 februari 2010

Anatomi

Vi har en fantastisk son. Som är bra på att prata. Kan många ord men kroppsdelarna verkar han ha sisådär uppfattning om, hoppas jag.
De delar han klarar galant nuförtiden är tummen, huvet och magen. Eller magen verkar sitta lite överallt faktiskt, kan vara benet ibland. Skulle vara lite pedagogisk tidigare i kväll och frågade Frej vad rumpan heter samtidigt som jag pekade på min egen runda, "Magen" sa Frej. Då tänkte jag att jag skulle visa vad magen sittet och drog upp tröjan och visade fläbbigheten och pekade och sa "Det här är magen det andra är rumpan". Då pekar barnet på min mage och säger "Bajsen!" Jaha, vet inte om jag har konstig mage eller rumpa men nåt anatomiskt fel kanske det är.

1 kommentar:

  1. Han kanske syftade till tjocktarmen.
    Han kanske har röntgensyn?

    SvaraRadera